13 Eylül 2013 Cuma

Kış Hazırlıkları

1*
Kış hazırlıklarına başladım arkdaşlar, şöyle ki ilk kez kış için kurutmalar yaptım.. Genelde annem ve kayınvalidem sağolsunlar kış için yaptıklarından bana da mutlaka verirlerdi, fakat  bu kez kendi işimi kendim yapmak istedim. Öncelikle patlıcanla başladım; patlıcanı kurutmada en zor olan kısım onları oymak heralde ! biraz topak patlıcan aldım ve önce yıkadım, oydum ve son olarakda ipe dizdim kuruması çok kısa sürdü 5 günde kuruyuverdiler...
2*
Daha sonra biber kurutma işleri biberler biraz daha geç kuruyorlar. Biberleri de temizleyip yıkadıktan sonra ipe dizdim ve balkonumun süsleri oldular.
3*
Son olarak da domates kuruttum. Domatesleri kurutmak cidden daha zor çünkü ıslak kalmaması gerekiyor çürümemesi için. Domatesleri kurutmak için; öncelikle çok sulu olmayanlarını seçin ben ilk önce tepside yapayım dedim ve zorlandım bir kısmını atmak zorunda kaldım. Domatesleri dörde bölün ve üzerlerine kaya tuzu serpin. Daha sonra da tülle kurutmayı deneyin oldukça pratik ve çürümez çünkü alttanda hava aldığı için kurutması daha kolay oluyor. Şimdilik benden bu kadar, bu arada konservede yaptım domateslerden yapacak olan herkese kolay gelsin... Herkese organik günler dileğiyle :))))




1 yorum:

  1. Merhaba bayılıorum bende kıslık hazırlıklara,bizde yapıoruz bunları domatesleri dikine degilde enine keserseniz daha kolay kuruyormus annem oyle yapıo bir de bez uzerine seriyor :)bana da beklerim:)

    YanıtlaSil

Hürriyet

Pages

Translate

Neler Yapmışım?

İnsanım önce, sonra anneyim, ev hanımı aslen muhasebeciyim